Hledání
Rok 2022 přinesl mnoho změn a výzev. Pojďme se společně ohlédnout, co vše se nám podařilo uskutečnit. Získání nové autorizace, rozšíření systému o další skupinu elektrozařízení, vizuální oživení značky EKOLAMP, zcela nové webové stránky a mnoho dalšího.
Mezi další komodity, u kterých se uvažuje o zavedení recyklačních příspěvků, patří oblečení, nábytek či hračky. Dotkne se nová legislativa i členů EKOLAMPu? Ministerstvo životního prostředí zvažuje zpoplatnění výrobků, které končí v komunálním odpadu, a na které výrobci či distributoři neodvádějí příspěvek na jejich likvidaci.
aneb osvěta není nuda. Pojďte se s námi vzdělávat a zároveň bavit. V našich edukačních materiálech určených zejména pro děti a mládež se brzy začnete setkávat s touto povedenou partičkou.
EKOLAMP plní za výrobce elektrozařízení řadu zákonem stanovených povinností.
EKOLAMP plní za výrobce a distributory elektrozařízení řadu zákonem stanovených povinností. Jednou z nich je i osvěta široké veřejnosti, jejímž cílem je zvýšit povědomí spotřebitelů o zpětném odběru a recyklaci elektrozařízení, což přispívá k ekologickému chování a udržitelnému životu.
Ministerstvo životního prostředí publikovalo výsledky průměrného složení tuzemského směsného komunálního odpadu v roce 2022. Analyzovalo terénní vzorky podle certifikované metodiky a celkem tak prozkoumalo 635 vzorků o celkové hmotnosti 19,6 tuny.
Společenská odpovědnost se postupně stává součástí strategie mnoha firem, včetně výrobců elektrozařízení. S tím přichází i jejich povinnost transparentně sledovat a zveřejňovat údaje týkající se ochrany životního prostředí, sociálních otázek a řízení společnosti.
Výrobci elektrických zařízení musí dodržovat řadu předpisů nejen v České republice, ale v celé Evropské unii. V řešení nadnárodních problémů jim pomáhá i evropská asociace EucoLight, která sdružuje evropské kolektivní systémy pro sběr a recyklaci osvětlovací techniky.
Možná o EKOLAMPu víte, že je členem asociace EucoLight. Velmi nás těší, že se nám letos s našimi evropskými kolegy podařilo dosáhnout důležitého milníku – neuvěřitelných dvou miliard zpětně odebraných kusů osvětlovacích zařízení!
Greenwashing je klamání veřejnosti o ekologické prospěšnosti výrobku, služby či celé firmy. Obvykle bývá součástí marketingových kampaní, ale nemusí jít vždy o záměr, často může souviset s nedostatkem informací.
Koncem května vstoupil v platnost evropský akt o kritických surovinách (European Critical Raw Materials Act, CRMA), jehož posláním je zajistit udržitelné a dostatečné dodávky klíčových surovin pro evropský průmysl.